mardesign
forum mardesign
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum mardesign Strona Główna
->
Ciekawostki motoryzacyjne..
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT
Skocz do:
Wybierz forum
Forum ogólne
----------------
Nowy na forum? Zajrzyj tutaj!
Aktualnosci
Czesc biznesowa forum =)
Kosz
Sporty ekstrymalne!
----------------
ARENA 3D
Motoryzacja
----------------
Moje auto..
Wielka Wirtualna Ksiega wiedzy o motoryzacji
Warsztat
Ciekawostki motoryzacyjne..
Co myślisz o..?
Blacharze / Lakiernicy / Sklepy z czesciami do tunningu zewnetrznego
Tunning / Tunning garaże / Sklepy z czesciami tuningowymi
Wirtualny tunning
Rajdy i wyscigi
Moto Filmy i Zdjęcia
Spoty motoryzacyjne
Barman! dwie setki bo sie zacznie..
----------------
Śmiechu warte..;)))
Niewiarygodne filmy i zdjecia..
Linki do ciekawych stron..
Muzyka i Filmy
Lużne rozmówki..
Not real but true - gry..
----------------
Strategie
FPP - oczami furiata ;)
TPP
Symulatory
Komputery
W zdrowym ciele - zdrowy..zabijaka :)
----------------
Dieta i suplementy
Kulinarne szaleństwa :D
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
KEEL
Wysłany: 18 Kwi 2009, Sob 7:27
Temat postu:
Szkoda że w BA nie zeszli trochę z ciezaru
Hwarang
Wysłany: 16 Kwi 2009, Czw 19:50
Temat postu: Mazda poprawia osiagi,ogranicza spalanie i obniza ciezar aut
Mazda Motor Corporation ogłosiła, że rozpoczyna działania zmierzające do obniżenia do 2015 roku zużycia paliwa przez samochody Mazda sprzedawane na całym świecie średnio o 30 procent. W ramach swojej strategii, Mazda prezentuje obecnie trzy, bliskie ukończenia, nowości technologiczne.
Zużycie paliwa niższe do 9 procent dzięki systemowi Smart Idle Stop System (SISS) - wyłączania silnika podczas postoju.
System SISS Mazdy wyłącza automatycznie silnik, a następnie uruchamia go ponownie przy wykorzystaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, wspomaganego przez działanie rozrusznika. W tym celu tłoki zarówno w suwie sprężania, jak i rozprężania zostają zatrzymane w najlepszej pozycji zapewniającej właściwą równowagę ilości powietrza w każdym cylindrze. System proponowany przez Mazdę jest wyjątkowy i pierwszy na skalę światową. Ustawia tłoki przed ponownym rozruchem silnika, a nie jak standardowe systemy - określające ich położenie dopiero po rozpoczęciu pracy rozrusznika. Dzięki tej innowacji, SISS uruchamia silnik około dwa razy szybciej, niż systemy konkurencji oraz zapewnia łagodniejszy rozruch i oszczędność paliwa. System SISS zostanie wprowadzony na rynki Unii Europejskiej w pierwszej połowie przyszłego roku.
Diesel 2.2 nowej generacji - czysty, cichy i mocny
Ten nowy silnik zostanie wprowadzony w Europie na początku przyszłego roku. Wraz z turbodieslem o pojemności 2,2 litra, wyposażonym w układ zasilania common-rail, Mazda wprowadza na rynek czysty, oszczędny i mocny silnik. Moc 185 KM i moment obrotowy 400 Nm czynią z niego jedną z najdynamiczniejszych jednostek wysokoprężnych na rynku. Aby poprawić ogólne zużycie paliwa, silnik korzysta z innowacyjnych technologii obejmujących wtryskiwacze pracujące pod ultrawysokim ciśnieniem oraz niski stopień sprężania. Ponadto, Mazda opracowała filtr cząstek stałych dla silników diesla, wykorzystujący pierwszy na świecie mechanizm uruchamiania katalizatora usuwający cząstki ze spalin z większą skutecznością. Materiał ceramiczny wykorzystywany w katalizatorze Mazdy charakteryzuje się strukturą molekularną zwiększającą współczynnik spalania cząstek stałych i prędkość regeneracji filtra.
Innowacyjna technologia formowania tworzyw sztucznych ogranicza zużycie plastiku o 20 do 30 procent, jak również masę plastiku użytego w samochodzie.
Strategia obniżania masy Mazdy idzie jeszcze dalej dzięki nowej technologii formowania tworzyw sztucznych, ograniczającej masę części plastikowych w samochodach Mazdy, bez uszczerbku dla ich wytrzymałości lub sztywności. Technika produkcyjna nie tylko ogranicza masę, ale zmniejsza również zużycie żywic używanych jako surowiec o 20 do 30 procent, z jednoczesną redukcją emisji CO2. Technologia formowania tworzyw sztucznych może być potencjalnie zastosowana do wszystkich części plastikowych zastosowanych w samochodzie.
Wykorzystanie nowej technologii, zgodnie z uznaną strategią Mazdy obniżania masy pojazdów, przyczyniło się do zmniejszenia masy nowej Mazdy2 i Mazdy6 w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami, w opozycji do panującej w przemyśle tendencji do produkcji coraz większych i cięższych samochodów.
źródło: Mazda
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin