Forum mardesign Strona Główna mardesign
forum mardesign
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mazda poprawia osiagi,ogranicza spalanie i obniza ciezar aut

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mardesign Strona Główna -> Ciekawostki motoryzacyjne..
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hwarang
Administrator



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: 16 Kwi 2009, Czw 19:50    Temat postu: Mazda poprawia osiagi,ogranicza spalanie i obniza ciezar aut

Mazda Motor Corporation ogłosiła, że rozpoczyna działania zmierzające do obniżenia do 2015 roku zużycia paliwa przez samochody Mazda sprzedawane na całym świecie średnio o 30 procent. W ramach swojej strategii, Mazda prezentuje obecnie trzy, bliskie ukończenia, nowości technologiczne.

Zużycie paliwa niższe do 9 procent dzięki systemowi Smart Idle Stop System (SISS) - wyłączania silnika podczas postoju.

System SISS Mazdy wyłącza automatycznie silnik, a następnie uruchamia go ponownie przy wykorzystaniu bezpośredniego wtrysku paliwa, wspomaganego przez działanie rozrusznika. W tym celu tłoki zarówno w suwie sprężania, jak i rozprężania zostają zatrzymane w najlepszej pozycji zapewniającej właściwą równowagę ilości powietrza w każdym cylindrze. System proponowany przez Mazdę jest wyjątkowy i pierwszy na skalę światową. Ustawia tłoki przed ponownym rozruchem silnika, a nie jak standardowe systemy - określające ich położenie dopiero po rozpoczęciu pracy rozrusznika. Dzięki tej innowacji, SISS uruchamia silnik około dwa razy szybciej, niż systemy konkurencji oraz zapewnia łagodniejszy rozruch i oszczędność paliwa. System SISS zostanie wprowadzony na rynki Unii Europejskiej w pierwszej połowie przyszłego roku.

Diesel 2.2 nowej generacji - czysty, cichy i mocny

Ten nowy silnik zostanie wprowadzony w Europie na początku przyszłego roku. Wraz z turbodieslem o pojemności 2,2 litra, wyposażonym w układ zasilania common-rail, Mazda wprowadza na rynek czysty, oszczędny i mocny silnik. Moc 185 KM i moment obrotowy 400 Nm czynią z niego jedną z najdynamiczniejszych jednostek wysokoprężnych na rynku. Aby poprawić ogólne zużycie paliwa, silnik korzysta z innowacyjnych technologii obejmujących wtryskiwacze pracujące pod ultrawysokim ciśnieniem oraz niski stopień sprężania. Ponadto, Mazda opracowała filtr cząstek stałych dla silników diesla, wykorzystujący pierwszy na świecie mechanizm uruchamiania katalizatora usuwający cząstki ze spalin z większą skutecznością. Materiał ceramiczny wykorzystywany w katalizatorze Mazdy charakteryzuje się strukturą molekularną zwiększającą współczynnik spalania cząstek stałych i prędkość regeneracji filtra.

Innowacyjna technologia formowania tworzyw sztucznych ogranicza zużycie plastiku o 20 do 30 procent, jak również masę plastiku użytego w samochodzie.

Strategia obniżania masy Mazdy idzie jeszcze dalej dzięki nowej technologii formowania tworzyw sztucznych, ograniczającej masę części plastikowych w samochodach Mazdy, bez uszczerbku dla ich wytrzymałości lub sztywności. Technika produkcyjna nie tylko ogranicza masę, ale zmniejsza również zużycie żywic używanych jako surowiec o 20 do 30 procent, z jednoczesną redukcją emisji CO2. Technologia formowania tworzyw sztucznych może być potencjalnie zastosowana do wszystkich części plastikowych zastosowanych w samochodzie.

Wykorzystanie nowej technologii, zgodnie z uznaną strategią Mazdy obniżania masy pojazdów, przyczyniło się do zmniejszenia masy nowej Mazdy2 i Mazdy6 w porównaniu ze swoimi poprzedniczkami, w opozycji do panującej w przemyśle tendencji do produkcji coraz większych i cięższych samochodów.



źródło: Mazda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KEEL
Nowicjusz



Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 18 Kwi 2009, Sob 7:27    Temat postu:

Szkoda że w BA nie zeszli trochę z ciezaru uśmiech

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mardesign Strona Główna -> Ciekawostki motoryzacyjne.. Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin