Forum mardesign Strona Główna mardesign
forum mardesign
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mazda RX-8 Renesis

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mardesign Strona Główna -> Ciekawostki motoryzacyjne..
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hwarang
Administrator



Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 398
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17 Maj 2009, Nie 22:32    Temat postu: Mazda RX-8 Renesis

Nie dawno zaczytałem się w informacjach na temat Mazdy RX-8. Odkad Richardson w Top-Gear pokazal RX-8 i okreslil ja mianem jednym z najlepszych samochodow jakimi jezdzil,bardzo ten model przypadl mi do gustu:) Zaczalem nawet myslec i widziec sie powoli jako posiadacz takiej Mazdy w przyszlosci;p ale czytajac o spalaniu i "delikatnosci" silnika Mazdy (efekt flooding'u) troszeczke ochlonalem. Dzisiaj skaczac sobie po necie natrafilem na artykul z 2003 roku w ktorym Mazda z silnikiem Renesis wygrala prestizowa nagrode w miedzynarodowym konkursie na najlepszy silnik! I pomyslalem ze moze warto go przytoczyc aby kazdemu kto choc ogladnal sie kiedys za tym samochodem a sam silnik Vankla przerazal choc troszke uśmiech Ja znow zaczalem widziec sie w RX-8 brewki jezyk1

"RENESIS Mazdy Silnikiem Roku 2003!
6 czerwca 2003
Ogromnym sukcesem Mazdy zakonczyl sie tegoroczny miedzynarodowy konkurs na najlepsze silniki. Az 44 dziennikarzy motoryzacyjnych, wchodzacych w sklad 50-osobowego miedzynarodowego jury, najbardziej prestizowy tytul “silnik roku” przyznalo rotacyjnemu silnikowi Renesis, montowanemu w nowej Mazdzie RX-8. Z wyników konkursu powinny być także zadowolone Honda i BMW, które wielokrotnie wygrywały swoje kategorie, bądź lokowały się w czołówce klasyfikacji.

Mazda otrzymala tez wyróznienia w dwóch innych z 12 kategorii konkursu: “najlepszy nowy silnik 2003 r.” oraz “najlepszy silnik 2,5-3,0 l”. Nagrody w plebiscycie organizowanym corocznie przez magazyn "Engine Technology International", zostaly wreczone podczas odbywajacej w centrum targowym w Stuttgarcie imprezy wystawienniczej “Engine Expo 2003”

- “Od czasu pierwszego zastosowania silnika rotacyjnego w modelu Cosmo Sport w 19
67 r. nigdy nie rezygnowalismy z tej technologii” – powiedzial szef dzialu silników Mazdy, Nobuhiro Hayama, odbierajac te jedna z najbardziej liczacych w swiecie motoryzacyjnym nagród. Ta wytrwalosc i poswiecenie w pracy u podstaw techniki silników najpierw przyniosly Mazdzie sukces w postaci zwyciestwa samochodu z silnikiem rotacyjnym w wyscigu Le Mans w 1991 r., a obecnie daly efekt w postaci prestizowej nagrody. Co wiecej, staly sie wrecz znakiem probierczym Mazdy, waznym elementem jej dziedzictwa.

Na wielkie uznanie, jakie wsród specjalistów wzbudzil silnik Renesis, zwrócil uwage wydawca "Engine Technology International", Graham Johnson. – “Nigdy do tej pory nie zdarzylo sie, zeby az 44 z 50 jurorów glosowalo na jeden silnik w najbardziej prestizowej kategorii. To nowy rekord w 5-letniej historii plebiscytu. Mazda moze smialo szczycic sie tym, ze produkuje najlepsze silniki na swiecie” – podkreslil Johnson.

Silnik RENESIS stanowi prawdziwa rewolucje w technologii silników rotacyjnych. Zapewnia plynna prace nawet na wysokich obrotach. Jest mocny, bardziej cichy niz silniki w prawdziwych samochodach sportowych a przy tym jego spalanie jest na akceptowalnym poziomie. Z latwoscia osiaga europejska norme emisji spalin Euro IV.

Do najwazniejszych czynników, decydujacych o sukcesie tej jednostki napedowej, nalezy zaliczyc: zaawansowany technologicznie boczny uklad wydechowy, eliminujacy kolizje ukladów ssania i wydechu, zoptymalizowane otwory wlotowe i dolotowe oraz kolektory, sekwencyjno-dynamiczny system zasysania powietrza, elektroniczna przepustnice a takze nowy, niezwykle efektywny uklad wtryskiwaczy oraz swiece zaplonowe o wysokich parametrach, zapewniajace lepszy zaplon mieszanki paliwowo-powietrznej.

Wyniki konkursu “Silnik roku”
1. Mazda RENESIS Rotary (RX-8) 316
2. Volkswagen Diesel 5-litrowy V10 (Touareg/Phaeton) 244
3. BMW 3.2-litrowy (M3) 224
4. Honda 1.3-litrowy IMA (Civic Hybrid) 157
5. Honda 2-litrowy (S2000) 107
6. BMW 2.5-litrowy (325i, 525i, Z4) 77
7. MINI Supercharged 1.6-litrowy (Cooper S) 76
8. Honda 1-litrowy IMA (Insight) 49

Kategoria “Najlepszy nowy silnik roku 2003”
1. Mazda RENESIS Rotary (RX-8) 186
2. Audi 4.2-litrowy V8 (RS6) 114
3. BMW 6-litrowy V12 (760i) 91
4. BMW Diesel 3-litrowy (330d, 530d) 89
5. Mercedes-Benz 5.5 litrowy (S600, CL600) 80
6. Maybach 5.5 litrowy 67

Kategoria “najbardziej ekonomiczny silnik”
1. Honda 1.3-litre IMA (Civic Hybrid)
2. Toyota 1.5-litre (Prius)
3. Honda 1-litre IMA (Insight)
4. Volkswagen 1.2-litre TDi (Audi A2; VW Lupo 3L)
5. PSA Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Peugeot 307; Citroën C3, Xsara; Ford Fiesta, Fusion; Mazda 2/Demio)
6. Volkswagen 1.9-litre TDi (Audi A3, A4, A6; Seat Ibiza, Leon, Toledo, Alhambra; Skoda Superb; VW Golf, Bora, Passat, Touran, Sharan)

Kategoria “silnik o najlepszych osiągach”
1. Mercedes-AMG 55 V8 (E55, SL55, S55, CL55)
2. Audi 4.2-litre V8 (RS6)
3. BMW 3.2-litre (M3)
4. Ferrari 5.7-litre V12 (575M)
5. Porsche 3.6-litre (911 GT3)
6. Honda 2-litre (S2000)

Kategoria “silnik poniżej 1 l”
1. Honda 1-litre IMA (Insight)
2. Smart 698cc (City Coupé/Roadster)
3. Toyota 1-litre (Yaris/Echo/Vitz)
4. Smart Diesel 799cc (City Coupé)
5. Nissan 1-litre (Micra/March)
6. Opel/Vauxhall 1-litre (Agila, Corsa)

Kategoria “najlepszy silnik 1.0-1.4 l”
1. Honda 1.3-litre IMA (Civic Hybrid)
2. PSA Peugeot-Citroën/Ford Diesel 1.4-litre (Peugeot 307; Citroën C3, Xsara; Ford Fiesta, Fusion; Mazda 2/Demio)
3. Volkswagen 1.4-litre FSI (Audi A2;
VW Lupo, Polo)
4. Toyota Diesel 1.4-litre (Yaris/Echo/Vitz)
5. Honda 1.4-litre (1.3-litre) (Jazz/Fit)
6. Volkswagen 1.2-litre TDi (Audi A2; VW Lupo 3L)

Kategoria “najlepszy silnik 1.4-1.8 l”
1. MINI Supercharged 1.6-litre
(Cooper S)
2. Toyota 1.5-litre (Prius)
3. Toyota 1.8-litre VVTL-i 190 (Celica, Corolla)
4. Ford 1.8-litre TDCi (Focus)
5. BMW 1.8-litre Valvetronic (316ti)
6. Mercedes-Benz 1.8-litre GDI supercharged (CLK)

Kategoria “najlepszy silnik 1.8-2.0 l”
1. Honda 2-litre (S2000)
2. BMW 2-litre Valvetronic (318i)
3. Subaru 2-litre Turbo (Impreza (225-280bhp); Legacy/Lancaster/Outback (260/280bhp); Forester (177/250bhp))
4. BMW Diesel 2-litre (320d)
5. Fiat Diesel 1.9-litre JTD (Alfa Romeo 147, 156)
6. Alfa Romeo 2-litre JTS (156)

Kategoria “najlepszy silnik 2.0-2.5 l”
1. BMW 2.5-litre (325i, 525i, Z4)
2. PSA Peugeot-Citroën 2.2-litre HDi
(Peugeot 406, 607, 807; Citroën C5, C8)
3. Honda 2.4-litre (Accord/Element)
4. Volkswagen 2.5-litre V6 TDi (Audi A4, Allroad, A8; Skoda Superb; VW Passat)
5. Saab 2.3-litre Turbo (9-5)
6. Volvo 2.5-litre Turbo (S60R)

Kategoria “najlepszy silnik 2.5-3.0 l”
1. Mazda RENESIS Rotary (RX-8) 239
2. BMW Diesel 3-litrowy (330d (204bhp), 730d (218bhp)) 191
3. BMW 3-litrowy (Z4, 330i, 530i, X5, 730i) 138
4. Mercedes-Benz Diesel 2.7-litrowy (C-Class, E-Class, ML) 71
5. Honda 3-litrowy V6 (Accord) 70
6. Porsche 2.7-litrowy (Boxster) 67

Kategoria “najlepszy silnik 3.0-4.0 l”
1. BMW 3.2-litre (M3)
2. Porsche 3.6-litre (911 GT3)
3. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo)
4. Nissan 3.5-litre V6 (350Z/350GT, Infiniti FX35)
5. BMW Diesel 3.9-litre V8 (740d)
6. Ferrari 3.6-litre V8 (360 Modena/Spider)

Kategoria “najlepszy silnik powyżej 4.0 l”
1. Volkswagen Diesel 5-litre V10 (Touareg/Phaeton)
2. BMW 6-litre V12 (760i)
3. Ferrari 5.7-litre V12 (575M)
4. BMW 4.4-litre V8 Valvetronic (745i)
5. Mercedes-Benz 5.5-litre (S600, CL600)
6. Audi 4.2-litre V8 (RS6)"

W ramach kolejnej ciekawostki ale juz z perspektywami na przyszlosc dodam, ze Mazda przedstawila juz na konferencji w Tokyo nowa odslone Vankla Renesis 2. Jednostka bedzie dostepna po roku 2010. Ma byc mocniejsza od poprzedniczki (231KM) i wyraznie mniej paliwozerna! A to ciekawie sie bedzie dzialo uśmiech


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Hwarang dnia 17 Maj 2009, Nie 22:43, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum mardesign Strona Główna -> Ciekawostki motoryzacyjne.. Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin